Andrew Bolt’s opinions diagnosed as ‘shameful’ after coronavirus controversies | Andrew Bolt

0
292


Andrew Bolt doubled down on his argument that the Covid-19 restrictions should be lifted because they destroy the economy “to prevent elderly residents from dying a few months earlier”.

Writing in the Herald Sun this week, Bolt noted that most people dying from the virus were over 80 years old.

“We are not collapsing this economy just to keep young people from getting their noses blocked,” he said. “Note: 40% of residents in nursing homes for the aged die within nine months. The average stay is just under three years.

“Victoria’s bans are therefore doing enormous damage – essentially – to prevent elderly residents from dying months earlier.

Attacked by ABC presenter Michael Rowland for his “shameful” suggestion, Bolt defended himself on his Sky show Tuesday night, claiming the breakfast host was engaged in a “woolly thought” and a “fake sentimentality”. His critics were generally left-wing and did not have a good heart, Bolt said, but a “weak head.”

Council on Aging chief executive Ian Yates said Bolt’s argument was totally unacceptable.

“It’s an attitude that certain types of lives are disposable,” Yates told Weekly Beast. “Logically, the next step would be to ask, ‘Why do we have nursing homes, why don’t we just hit them on the head? “

As the pandemic has worsened, Bolt’s rhetoric has at times been overtaken.

“Not a single person under the age of 40 has died,” he said Tuesday evening. Victoria Premier Daniel Andrews announced the death of a man in his 30s on Wednesday.

The Herald Sun continues to publish direct reports on the disaster, including on Melbourne businessman Frank Micallef, who lost both parents to Covid-19 within hours of each other.

‘His beloved father Charlie Micallef, 87, died last night at the Royal Melbourne Hospital, just 31 hours after the death of his 92-year-old mother, Carmen Micallef, in the care facility for the elderly. from Werribee to Glendale, ”the Herald Sun reported.

“A lot of people are very angry with me,” Bolt said in an op-ed on Sky News. “What I wrote was confrontational, some thought it was brutal, but it was also absolutely true.

“Disinformation pandemic”

Bolt’s rhetoric is echoed by Alan Jones of Sky News Australia and Australian economy editor Adam Creighton. They denounce all stay-at-home orders for Victoria and Prime Minister Daniel Andrews.

Bolt’s contributor to the Herald Sun and Sky News, columnist Rita Panahi, said the sanitation measures are “draconian” and those who support Andrews are “in the grip of Stockholm syndrome.”

Jones says wearing a mask is “alarmist” and “ineffective” and that Australia’s death rate does not justify it. “Only a fool would believe that a lockdown will eliminate the virus,” he said when masks were made mandatory.

Alan Jones editorialises against compulsory mask wearing on Sky News Australia.

Now in its fifth week of airing a new show on Sky News, Jones averages around 70,000 viewers each night, which, by comparison, is one-tenth of ABC News’ viewership at 7 p.m. Nine and seven news reports at 6 p.m. exceed 1.1 million.

But his somewhat shrill takes are gaining a wider audience thanks to reporting on news.com.au and social media posts.

Australian Journalism Education and Research Association president Alex Wake said Bolt and Jones were fueling the “disinformation pandemic”.

“Regardless of whether everyone in the community has parents, grandparents, aunts and uncles and great-grandparents who have spent their lives contributing to the community and deserve dignity during their years. recent years, Bolt’s comments are based on a flawed assumption that Covid only affects the elderly, ”Wake told Weekly Beast.

Creighton’s comment in Australia was more measured than on Twitter, where he dramatically asserted that Andrews had declared an “effective dictatorship.” “Respect for the individual clearly doesn’t matter,” he said. “What’s the point of being alive if you can’t live?”

Tabloid television

It looks like Australian audiences aren’t getting one but two major documentary series on Rupert Murdoch this year. We told you last week that BBC Two’s The Rise of the Murdoch Dynasty was being offered to free-to-air networks after Foxtel refused to watch it. Now we learn that the ABC is set to sign on the dotted line of the three-part documentary.

But that means another highly anticipated Murdoch documentary, a multi-part story for Four Corners, will be delayed so the two don’t get too close to each other. Reported by former Media Watch host and investigative journalist Jonathan Holmes, the program will focus on the Australian side of Murdoch’s story with more information on Lachlan, who is not well known in the UK , and less on phone hacking. Four Corners will also be more up to date as it can include the development of the bombshell that James Murdoch resigned from the News Corp board of directors and explore what that might mean for Australian media.

In the first episode of the BBC’s doco, keep an eye out for the first footage of Rupert and his family, filmed by ABC for previous Four Corners stories and for a 2002 ABC TV series titled Dynasties: The Murdoch Family. “In this intriguing and exclusive take, key members of the Murdoch family speak candidly about what it means to be a part of Australia’s media dynasty,” the 2002 series promised. We doubt they will be open to discussion in a few decades as well. .

Diversity of thought

The ABC raised eyebrows this week when it announced that mining billionaire Andrew “Twiggy” Forrest had been chosen by President Ita Buttrose to give the Boyer Lectures, a four-hour platform given to prominent Australians to talk about the future of the nation. Forrest, worth $ 8 billion, will speak about “Restarting Australia: How ethical entrepreneurs can help shape a better future” on Radio National from November 28.

Beginning in 1959, the Boyers were donated by a very disparate group, from Rupert Murdoch in 2008 to journalist and author Geraldine Brooks in 2011 and filmmaker Rachel Perkins last year.

On the back of Forrest’s ad, an official ABC account tweeted an article by Foreign Australian Editor-in-Chief, Greg Sheridan, a well-known ABC critic, attacking the Victorian Prime Minister with the headline “Daniel Andrews’ leadership is shallow and a failure”.

“Victoria has become a dysfunctional one-party state with mostly compliant local media,” Sheridan wrote. “The Andrews government and the CBA certainly share a worldview. In this context, democratic accountability and the contestability of all policies are essential ingredients for a competent government.

So why is Aunty tweeting articles subject to a paywall from the Australian, who spends a lot of time attacking public broadcasting? Because it’s part of ABC Insiders’ mandate to share articles written by guests of the program, a spokesperson said.

Foxtel financing

A Senate committee has revealed another small piece of the puzzle which is the government’s baffling decision to give Foxtel an additional $ 10 million for under-represented and women’s sport. Bureaucrats in the communications department told a Covid-19 committee on Thursday that the largesse for Fox Sports “was part of its Covid response package.”

The department confirmed that no additional money was given to ABC or SBS as a result of the pandemic, but Foxtel had received an additional $ 10 million on top of the original $ 30 million to help broadcast sports. feminine and niche “once they” re-operational “after Covid.

Green Senator Sarah Hanson-Young called it “corporate welfare”.

“Public broadcasters should have received this money so that taxpayers who can barely afford to eat and pay rent, let alone subscribe to Fox Sports, could watch women’s and niche sports for free,” said Hanson-Young.

The committee also learned that Norman Swan’s Coronacast podcast had almost 10 million downloads without a marketing budget, while the Covidsafe app – which was widely marketed – only had 6 million.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here